לאינטרנט לקח 4 שנים לחדור בהצלחה לשוק ואילו פייסבוק, הרשת החברתית המובילה, נכון להיום, הצליחה לעשות זאת תוך שנה אחת בלבד מיום השקתה.
לא בכדי מצליחות הרשתות החברתיות כל כך, עובדה היא כי על פי הנתונים הסטטיסטיים האחרונים, אנשים מבלים יותר זמן ברשתות החברתיות מאשר באתרי פורנו! ממה, אם כן, נובעת ההצלחה המסחררת של הרשתות החברתיות? ובכן, יש כאן פן פסיכולוגי: המדיה החברתית עונה לנו על הצרכים הקיימים והם: הצורך בערך עצמי, קרי להוכיח לעצמנו ולאחרים שאנחנו שווים משהו. כמו כן, אנחנו מחפשים דמות להידמות לה והרשת מאפשרת לנו להרגיש סוג של סלבריטאים. הרשתות החברתיות מספקות לנו את תחושת השייכות ועל פי ה"לייקים" בפייסבוק או על פי כמות החברים שיש לנו בפייסבוק, אנחנו יכולים להיות "רגועים" שאנשים אוהבים אותנו. החדשות הרעות הן, שאחד הדברים שאנחנו לא שמים לב אליהם הוא שפייסבוק ורשתות חברתיות אחרות משמשות למעשה כ"אח הגדול" ומדוע? אנחנו מרצוננו משתפים את האחרים ברשת בתמונות שלנו, בסטאטוסים שלנו, במחשבות ורעיונות שלנו, במה עשינו ואיפה היינו... זהו סוג של אקסהיביציוניזם רגשי, בלי שאנו שמים לב לכך. אולם, לאחר שהבנו את הצד הפסיכולוגי שמאחורי הצלחת הרשתות החברתיות, נעבור לצד המעשי. אז איך הרשתות החברתיות יכולות לעזור לנו בקידום העסק שלנו? 1. ראשית, לא סתם הזכרתי את הצד הפסיכולוגי. אנחנו ניקח את כל הצרכים אותם מספקות הרשתות החברתיות ונעבוד עליהן כדי להגיע לקהל לקוחותינו ברשת. 2. אנשים מחפשים מענה על צורך של חיברות ולכן, כאשר הנכם בונים דף מעריצים בפייסבוק, תזכרו שאתם קודם כל צריכים לטפח מערכת יחסים שתיצרו עם הלקוחות שלכם. 3. מדובר באנשים, ואנשים רוצים לשתף את חבריהם (זוכרים את החשיפה הרגשית עליה דיברנו קודם?), לכן תנו ללקוחות שלהם מקום להגיב, להשמיע את דעתם ובאמת תקשיבו להם, תענו להם, כך שתיווצר אינטראקציה אמיתית. 4. זכרו שישנם המון אתרים חברתיים ואתרים חדשים צצים חדשות לבקרים. לכן כדאי מאוד שאדם מקצועי יתפעל את הפעילות של העסק שלכם באתרי המדיה השונים. 5. אתם אמורים ליצור שיחה עם הלקוחות שלכם והרשתות החברתיות מעניקות לכם את ההזדמנות הנפלאה הזאת. טפחו את הלקוחות שלכם והתייחסו אליהם בכבוד רב. בעיקר ברשת.